Scharrel ei.

18 oktober 2015 - Airlie Beach, Australië

Zaterdag 17 oktober:

De avond.

Nadat we hebben gechilled in de hangmat zijn we naar een restaurantje gegaan om koffie te drinken. Een long macchiato. We dachten dan krijgen we vast veel. Nou nee. Inieminie koppie koffie voor $4,10 maar hij was wel lekker!
Nadat we gezellig hebben gekletst liepen we weer terug richting het hostel. We werden bij club Boom voor de 2e keer die avond aangesproken. Eerst was het gratis champagne en nu een gratis drankje. Jaja amahoela, toen we binnen kwamen was het super rustig. Toen we bij de bar kwamen vroeg ik wat voor gratis drankjes ik kon krijgen ging het opeens om een gratis shot bij bestelling van je drankje. Nou oké, 1 drankje dan. Ook in de hoop dat het wat druker werd, maar dat werd het niet. We zijn toen maar terug gegaan naar het hostel en hebben lekker in bed gelegen. Oh wat sliepen we lekker! Totdat... Er kei hard maar dan ook echt kei hard op de deur werd gebonkt. 1 van de engelse meisjes samen met een scharreltje stond voor de deur. Zonder sleutel. Uiteindelijk heeft Jack open gedaan. Oh mijn nee hé.... Geen gescharrel in onze kamer. Bah! Oké het is een hostel maar we waren wakker door dat gebonk dus we konden genieten van al het gesmak tijdens het zoenen. Eef lag dr boven en ik dr tegenover. Ik zal de verdere smerige details jullie maar besparen. Eef heeft dr open een geven moment maar wat van gezegt we lagen namelijk al zo'n 2,5 uur wakker sinds dat gebonk. Hun reactie was: het is een hostel. Ja oké het is een hostel, maar je ZIET gewoon dat je kamer genoten wakker zijn. Hoe kan je dat dan doen? Ik vind het heel knap dat ze geen schaamte en zo lekker respectloos waren. We hebben ook gewoon een badkamer die lekker opslot kan jongens. Maaaargoed..
Lucky us was Nederland wakker en heb ik me prima vermaakt tijdens het niet kunnen slapen. Rond half 7 viel ik eindelijk weer in slaap maar om half 9 ging de wekker al weer ivm de berg die we wouden bewandelen.
Zondag 18 oktober:
Om half 9 ben ik uit bed gegaan en heb eef nog maar even lekker laten slapen ivm onze korte nacht. Ik ben gaan douchen en nadat ik klaar was heb ik dr wakker gemaakt. Ik heb een lekker ontbijtje voor ons gemaakt, toast met ei en.... Sambal. Hoe kan het ook anders.
Na 't ontbijt hebben we een salade gekocht voor de lunch in de supermarkt en zijn we richting de berg gelopen rond half 11. Maar echt... Het was niet normaal warm vandaag. Het was een zware tocht en ook best een gevaarlijke. Stijlen paden en pal in de zon, zonder waterkranen op de weg. Ook werd er slecht aangegeven hoelang je dr nou nog precies over zou doen. We hebben dus maar besloten terug te gaan. Ik had mn All-Stars aan, ook niet de meest verstandige schoenen voor zo'n tocht. Als we dit willen doen we om 5 uur in de ochtend moeten weg lopen om de hitte te omzeilen. Zodat we niet zo dizzy worden als dat we vandaag wel werden.
Eenmaal terug in het hostel hebben we even wat koels gedronken en zijn we naar nomads travel gegaan om info op te vragen voor onze skydive die we willen gaan maken in Mission Beach. De skydive zelf is $275 en als je dr foto's en en video bij wilt betaal je $155 extra. Pff geld... Mn eigen geld.. Maar toch wel leuk voor later dat beeld materiaal. Toen had ik opeens een super goeie ingeving. Mama bespaard zoveel op mij deze maanden dat ik misschien wel een vervroegt kerst of verjaardagskado kon uitzoeken. Dus ik krijg de foto's en video van haar. De schat! Nadat we terug komen van de Whitsundays gaan we de dive boeken.
Na de info hebben we onze lunch opgegeten buiten bij het hostel. Er kwam een medewerker naar ons toe om ons een VIP bandje te geven voor de poolparty vandaag, op deze manier kunnen we dr gratis heen anders betaalde je $10. In de middag is dr live muziek, in de avond een dj.
Na de lunch hebben we onze bikini aangetrokken en zijn we samen met onze roomie uit Finland naar de poolparty gegaan. Lekkere muziek hoor! Een paar uurtjes later verdween de zon achter de wolkjes dus zijn we maar boodschappen gaan doen. Vanavond op het menu... Willen jullie raden? Optie A: rijst. Optie B: rijst of optie C: rijst?
Nu liggen we opnieuw weer in de hangmat de chillen aan het zwembad dat nog geen 500 meter van onze kamer zit. In de hangmat is de live muziek nog steeds te horen. De poolparty is namelijk bij het andere zwembad hier, deze zit wel 500 meter verderop. Hele wandeling zoals je dus wel begrijpt. Ik ga zo maar weer voor de 2e keer vandaag douchen aangezien een natte bikini je lijf niet echt warm houd. Daarna is het tijd om te koken en misschien wel om een kijkje te gaan nemen bij de dj en een dansje te wagen.

1. Zus:
    18 oktober 2015
    Haha lekkerding! Jij met je geld. Het leven is best duur hè als je alles zelf moet doen!
    Ik vind het nogal aso van je kamergenoot, denk dat ik ze het bed had uitgekeken en wat eten jullie een verrassende dingen zeg, rijst en sambal!
    Ik heb inmiddels roggebrood ontdekt. Gelukkig ben ik weer aan het afvallen en van mijn plateau af
  2. Je auntie:
    Ha nichie,
    Je roomie had gelijk. Het is een hostel. Dat betekent dat je rekening moet houden met elkaar. Wat een aso zeg. Dat ze het überhaupt kon, flikflooien in gezelschap. Ik had ze misschien wel de kamer uitgestuurd.
    En lieve schat, een beetje beter voorbereid op pad gaan is slimmer. Rugzakje, banaan en zeker een fles water. Los van betere schoenen. Niet meer doen hoor. Het is de hei in Arnhem niet waar je gaat wandelen.
    Gelijk heb je. Vol uitpakken met je skydive. Once in a lifetime ervaring. En zeker als je mams meebetaalt. Wat een lieverd is het toch.
    In Vrouwenpolder is het heerlijk. Net 8 km over het strand hard gelopen. Scrumbled scharreleieren op. (Zonder sambal)
    Hopelijk slaap je vannacht zonder bijgeluiden.
    Liefs van je tantes!
  3. Marije:
    18 oktober 2015
    Eten en drinken hadden we mee! Alleen de schoenen waren niet zo'n goed idee. Fijn dat jullie het zo lekker hebben! liefs
  4. Mams:
    19 oktober 2015
    Had je toch maar goeie wandelschoenen gekocht hé maar ja wie mooi wilt zijn .....
    Zal deze week nog zorgen dat het geld bij jou is,komt goed.
    Wij gisteren gezellig dagje gehad bij Gea,Antonio en Levi zoals je gisteren via de app hebt gezien hebben ze weer een WII, dus nog actief geweest ook.
    Vandaag maar weer wat omrommelen in huis en dan zijn de vrije dagen alweer vootbij.
    Is hier nog steeds regenachtig en koud de herfst is begonnen.
    Tot je volgende blog maar weer xxx