Onverwachts bezoek

3 oktober 2015 - Byron Bay, Australië

Oké kier, we proberen het nog een keer. Mn blog schrijf ik op 2 oktober. Maar ik begin bij gisteravond, en werk dan door tot aan nu. Momenteel: 00:04 uur.
Na de goed gelukte pasta van gisteren avond, hoe kan het ook anders, als je kookt met liefde volgens pap, smaakt het het altijd. Zijn we naar onze kamer gegaan om alvast wat spullen te pakken. Leuk zo'n trip langs de east coast, jammer alleen dat je bijna om de 2 dagen met je tas met lopen sjouwen en weer opnieuw moet inpakken. Maargoed! Hoort dr bij
We hebben gisteravond lekker op de kamer gechilled met onze roomies, opeens begon iemand Thomas te roepen vanaf beneden. (Ja Thomas, Nederlandse kamergenoot. Hebben jullie de link allemaal weer gelegt? Oké top dan ga ik weer verder) het was een jongen uit Aussie die hem riep van een etage beneden. En echt een paar seconden later stond die opeens boven, via het balkon naar boven geklomen. Mafkees! Toen hij zich aan ons wou voorstellen, staken wij automatisch een hand naar hem uit. Maar hoh hoh, nee! Een hand geef je aan vreemden zei die, je knuffelt en geeft je vrienden een kus. Ehm oké, hippie stad, hippie gewoontes, vooruit met die hippie!
Hij was gekleed in een mooie paarse blouse en een bontjas, heerlijk ik hou wel van mensen die anders durfen te zijn dan een groep vol kudde dieren. Nadat die een tijdje bij ons had gezeten vond die het wel weer tijd om te gaan, via het balkon ging die weer naar beneden. Niet veel later klopte een ander jongen bij ons aan om ook via het balkon naar zijn eigen kamer te gaan, hij was zn key namelijk vergegen en er was niemand op de kamer. Nog geen 5 minuten later stond die weer opnieuw op het balkon. Deur zat dicht oké... Misschien werd het dan nu maar eens tijd om alle deuren te sluiten om onverwachtsbezoek, midden in de nacht, tegen te gaan.
Toen ik vanochtend wakker werd van mn wekker wou ik dr niet gelijk uit. Net zoals ik altijd in NL doe, heb ik lekker een aantal keer gesnoozed. Vervolgens ben ik maar uit bed gesprongen (stappelbedden, dus ik begin de dag altijd actief) heb ik eef wakker gemaakt en zijn we gaan douchen. Na de douche hebben we onze laatste spulletjes gepakt en zijn we gaan uittchecken, ontbijten en naar de bushalte gegaan. Daar werden we om 10:30 uur 's ochtends opgehaald om naar surfers paradise te gaan, dat dachten we tenminste..
Toen we daar aankwamen, hadden we geen flauw idee waar ons hostel zou zijn. Aangezien die last minute was geboekt, we zijn het gaan vragen aan een vrouw die voor Greyhound werkt. Oké.. We moesten opnieuw de bus nemen om een stuk terug te gaan. $12,50 pp voor heen en terug, prima deal! Want hierdoor hoefde we vrij weinig met onze tassen te slepen. Nadat ik alles voor ons had geregeld zijn we een klein stukje van Surfers gaan bekijken. Leuk! Om 14:30 uur pakte we de bus naar Coolangatta, een rustig plaatsje dat uiterraad weer aan het strand ligt. Best prima hier! En lekker weer, worden wij wel vrolijk van! Tijdens de bus reis kwamen we langs een hotel dat Aries heet, moest gelijk aan jou denken pap.
Eenmaal in het hostel aangekomen gingen we ervan uit dat we niet in de zelfde kamer zouden liggen, op internet stond namelijk dat er nog maar 2 kamers vrij waren. 1 plek in de vrouwen kamer en 1 plek in de mixed dorm. Eenmaal hier bleek het dat ze liever hadden dat we allebei in een vrouwenkamer zaten, prima, tuurlijk geen probleem! Weten we iig dat we 1 leuke kamergenoot hebben. Later deze avond is dr 1 meisje bij gekomen uit Duitsland. We liggen nu dus met zn 3e op een 4 persoons kamer en dat is goed te doen. We moesten alleen nog wel even ons eigen bed opmaken, maar dat is voor een ex-kamermeisje geen enkel probleem.
Na te zijn ingecheckt was het tijd om hier wat rond te kijken, na het rondkijken zijn we er achter gekomen dat de bioscoop hier zowat om de hoek zit. Mmm... Na 3 weken geen tv vonden we het wel een goed idee om een filmpje te pakken. Ook goed voor onze engelse ontwikkeling, geen ondertitteling natuurlijk. De film zou om 21:30 uur beginnen, toen we de bioscoop tegen kwamen was het rond 17:00 uur. Eef is toen even gaan hardlopen en ik heb wat bij gekletst met mama en wat vrienden op whatsapp want ik had weer eens ergens gratis wifi gevonden. Nadat eef 20 minutjes had gelopen langs het strand zijn we gaan boodschappen doen. Gele curry met een berg groente en rijst, en sambal!
Na de afwas en het lekker eten, hebben we ons omgekleed en zijn we naar de bios gelopen. No popcorn for me here, het is met een laag boter... Bah! We zijn naar The Visit geweest. Goeie film! Zeker een aanrader, het was sws vrij luxe want we zaten gezellig met z'n 6e in een grote bioscoop zaal. Na de bios zijn we terug naar het hostel gegaan, onderweg daarna toe vroeg een man of we een pijp met hem worden roken. Ehm nou nee... Bedankt. Eenmaal terug, heb ik wifi gekocht voor maar liefst $5 voor 24 uur. Duur gek.. Maarja, het is vanavond Derek zn feestje. En ik wil dr toch graag een beetje bij zijn en als je in het verre Aus bent kan dat maar op 1 manier: wifi en skype. Morgenochtend als ik wakker word zit ik lekker met mn slaperige oogjes naar mn waarschijnlijk aangeschoten vriendjes en vriendinnetjes te kijken. Iig... Als skype wil downloaden op mn Iphone en als ze mij door alle plezier niet vergeten
Nou kier, ik hoop dat het dit keer beter is gelukt om je duidelijk te maken wanner wat is gebeurt. En anders hoor ik 't wel weer van je via de app. Einde bericht: 00:23 uur
MISS YOU GUYS
Ps: Joppe komt!!!! Whoehoe, nu mag eef nooit maar chagarijnig zijn. Hij land 29 december in Melbourne. Denk dat ik tegen die tijd maar een nieuwe beste vriendin moet vinden. Die Joppe toch, knetter gek, maar super lief. Geniet ervan eefie!

1. Papa:
    He meissie,

Zo dat was een mooi en lang blog van je toppie.
    Blijf het leuk vinden om zo op de hoogte te blijven van al je reis belevenissen, wij hier helaas aan het aftellen morgen nog een hele dag en van zaterdagnacht op zondag worden we om 02.30 opgehaald voor het vliegveld.
    Enorm genoten van dit mooie land en met gepaste tegenzin gaan we weer terug.
    Ps heb hier elke avond met liefde gekookt dus mega lekker gegeten het lijkt wel hotel Aries hier
    Nou meis have lots of fun en ik kijk al weer uit naar je volgende verhaal.
    Big Kiss daddy
  2. Mams:
    2 oktober 2015
    Weer een heel verhaal, je ligt nu net lekker te slapen want we hebben net nog even gekletst
    Hoop voor je dat, voor jou morgenochtend je vrienden een beetje aanspreekbaar zijn.
    Morgen weer veel plezier.
    Top voor Evelien dat Joppe komt.
    Jij red je tegen die tijd vast goed in je eentje.
    En wie weet heb je dan zo'n leuke baan gevonden dat je lekker blijft werken en met collega's leuke dingen gaat doen.
    Nauw ik ga zo koken en straks voice kijken
  3. Zus:
    2 oktober 2015
    Heerlijk lang verhaal en leuk geschreven. Zo voelt het toch alsof we een beetje in Australië zijn.

Wat fijn voor Eef dat Joppe komt! En jij..... jij red je wel! Je hebt een lekker koppie, vlotte babbel en snel nieuwe mensen om je heen! En tegen die tijd kom je tante en de rest ook bijna jouw kant op.

De woonkamer is inmiddels klaar, maar alles moet nog drogen dus we "leven" nog steeds boven. Ik hoop komende week nog en dan alles goed stofvrij maken en alle meubels terug de woonkamer in.
    Dat curry gerecht ziet er trouwens heerlijk uit!! Mag je wel eens maken bij terugkomst.

Dikke kus xxx love u
  4. Beppe en pake,:
    Lieve Marije,

Hier weer eens een reactie van ons. We hebben nu in één keer je laatste 4 blogs gelezen. Je maakt er wel een compleet boekwerk van hoor. Tsjonge jonge jullie beleven daar wel wat hoor in het verre Australië. Kunnen jullie dat allemaal mentaal nog wel verstouwen. Als je zo nog een aantal maanden doorgaat kun je er later wel een boek over schrijven; geweldig. Met ons gaat op dit moment alles prima. Beppe begint er weer helemaal bovenop te komen. We wandelen elke dag wel weer wat verder om de benen weer wat kracht te laten krijgen. Zondag zijn al weer van plan om weer eens even in Brummen te kijken.
    Verder voor jullie veel plezier en tot schrijfs.
    Groetjes van ons xxxx