Sex on the beach.

25 oktober 2015 - Townsville, Australië

Zaterdag 24 oktober:

Whooops... Verslapen. Om kwart over 6 moesten we er eigenlijk uit maar uiteindelijk schrok ik tien over 7 wakker. Die lekkere douche waar ik onder zou passen moest dus nog even op zich laten wassen... Euuhhh.. Wachten. We hebben ons snel aangekleed, opgefrist en ontbeten. Dus al met al zaten we alsnog netjes om 5 voor 8 bij de bushalte. Deze bus zou ons naar Horseshoe Bay brengen. Om 9 uur hadden we namelijk onze Jetski tour staan. Om kwart voor 9 liepen we de rode keet in waar we super vriendelijk werden ontvangen. En hadden wij even geluk! We hadden een privé tour!!! We waren namelijk de enige 2 die ons hadden opgegeven voor de 9 uur tour. Na de veiligheids briefing en onze mooi wetsuit te hebben aangetrokken liepen we om 9 uur het water in om onze Jetski's te leren kennen. Ze zijn mooi groot en we gingen er met z'n 2e op. Het eerste stukje in de bay gingen we nog even oefenen. Ik ging eerst, het is makkelijker dan dat ik dacht. En gaaf, heel gaaf!! Na mij was eef aan de beurt, toen ook zij de feeling met de jetski had gingen we op pad. Onze eerste stop was erg bijzonder. Hier op het eiland is een deel met heel veel stenen (rotsen) sommige van die rosten staan maar met 1 puntje op elkaar maar toch, blijven ze op hun plek. Het is lastig uit te leggen. Maar het is heel bizar om te zien. Bij deze eerste stop hebben we ongewisseld en was het mijn tijd om rond te scheuren op 't water. Midden op de oceaan konden we lekker hard gaan. Toen kwam onze 2e stop, zwemmen in de oceaan. Tussen de haaien en dolfijnen. Deze hebben we allebei niet gezien. Maar een gek idee is het wel... Beetje rond zwemmen in de oceaan.
Na 90 minuten op de jetski te hebben gescheurt was onze tour voorbij. Het was heel gaaf en ik ben blij dat ik uiteindelijk heb besloten om het toch te gaan doen. Nadat we ons oh zo mooie wetsuit hadden omgeruild voor onze eigen kleren zijn we koffie gaan drinken in een heel leuk tentje. Na de koffie had ik graag even terug gewild om wat dingen te regelen voor de aankomende dagen (onze tours moeten namelijk nog telefonisch bevestigd worden en de telefoon nummers waren in het hostel) maar de bus had pauze. En tijd om heen en weer te lopen was er niet. Ik ben toen maar begonnen in een nieuw boek via Ibooks. Eef heeft wat muziek geluisterd. Rond half 2 zijn we even wat gaan lunchen daarna zijn we naar de koala sanctuary gelopen. Hier begon om half 3 onze tour met wilde dieren. Nou jeetje!!!! Ik had nooit gedacht dat ik zoveel wilde dieren op 1 dag zou vast houden. We hebben heel veel reptielen vast gehouden waaronder ook: krokodillen en slangen. Echt te gek voor woorden.
Het heet natuurlijk niet voor niets Koala Sanctuary dus we hebben ook even met een Koala geknuffeld. Dit koste wel extra geld maar het was het waard. Wat een super schattige beestjes! Dus lieve sinterklaas, mn schoenen staan boven in mijn kamer thuis klaar om gevuld te worden met koala's en jetski's.
Nadat we alle wilde dieren hebben overleeft hebben we de bus om half 5 terug gepakt naar het hostel. Eef is iets eerder uitgestapt om een fles water te scoren bij de supermarkt. Ik wou dit liever lopend doen. Eenmaal aangekomen bij 't hostel zag ik dat er een hele goeie actie is. $4 voor een cocktail! Oftwel: 2 euro nog wat voor een cocktail. Eef was ondertussen ook weer terug dus aan 't strand hebben we genoten van een sex on the beach. We mochten zelfs nog kiezen welke cocktail we wilde voor die goedkope prijs. Prima deal dus! Na deze goeie deal te hebben opgedronken ben ik naar de supermarkt gegaan om wat dingetjes te halen voor morgen in de bus.
Terug in het hostel hebben we nog even gechilled en zijn daarna van onze $10 waardebon gaan eten in het hostel. Eef nam pasta en ik een chickenwrap. Na het eten was het eindelijk tijd om de douche te testen. O mijn douche! Het is een waterval/regen douche. H e e r l i j k! Na een dik half uur heb ik mezelf de douche uitgetrapt en in bed geschoten om te gaan bloggen. Maar aangezien deze blog nu aan zn einde komt en ik hem nog niet kan posten ivm de slechte bereik in ons hutje duik mn boek maar weer in!
Zondag 25 oktober:
Hallotjes! Vandaag ging om kwart over 8 om half 9 stond ik opnieuw onder heerlijke warme regenstelen die uit de douche kwamen. Na 't douchen was het tijd om onze tassen weer in te pakken. En AUW! Tijdens het pakken van onze spullen kwam mn duim tussen een metalen bak, ik kreeg de la niet gelijk op dus mn duim zat even lekker klem. Ik kan hem nog steeds niet buigen, hartstikke handig als het verhuis dag is! En je je backpack op en af moet krijgen en je andere tassen bij de hand moet nemen. Maar goed, hij zit er nog en hij word vanzelf wel weer beter.
Kwart voor 10 checkte we uit en zijn we gaan ontbijten. We hadden nog voor $8 aan breakkie tegoed dus die maakte we deze ochtend op. Beide namen we een fried egg on toast. Om tien over half 12 pakte we de bus naar de ferry, de ferry vertrok om kwart over 12 naar Townsville. Hier moesten we nog wachten tot half 3. In Townsville kwam ik nog oude bekende tegen uit Airlie Beach, 2 engelse jongens die bij ons op de kamer zaten. Hun zouden nu maar Maggie toe gaan. Na het gezellige praatje ben ik weer naar eef gegaan en hebben we daar samen op de bus gewacht. We zijn nu onderweg naar onze eindbestemming van de oostkust: Cairns.
In de bus heb ik alle tours van aankomende dagen telefonisch bevestigd. Pfffff!!!!  Ik boek nooit meer mn tours bij mads travel. Bij de ene stonden we niet in het systeem en bij de ander stond onze buspas er niet in. Als het goed is, staat alles er nu wel goed in en hoeven we geen extra kosten meer te maken. En anders zien we op dat moment wel weer hoe we 't gaan oplossen. Stom gedoe ook af en toe met die tour bedrijven.
Jullie moeten dus nog even op de foto's met alle gekke beesten wachten. Deze post ik als ik wifi heb. Maar NoMads kennende hebben we straks bij de receptie free wifi. Ik begin dr alvast voor de duimen... Doen jullie met me mee? ✌️

1. Zus:
    25 oktober 2015
    Rustig aan met je duim he! Probeer m niet teveel te belasten. Die foto's met alle enge dieren, super vet!! Ik zou het niet durven.

Gezien de laatste dagen van jullie trip, nog even en dan richting Melbourne. Nu eerst in de bus naar Cairns.

Xxxx
  2. Mams:
    25 oktober 2015
    Foto's al gezien op instargram,super vet maar denk dat ik de slang had overgeslagen.
    En dat je geniet van zo'n heerlijke douche kan ik me heel goed voorstellen,ik vind een douche in een hotel al vervelend.
    Geef mij onze douche thuis maar.
    Jullie gaan aankomende dagen weer veel leuke dingen doen hoor.

Zoals je al weet mag ik zo werken maar vind dat wel lekker zo'n Zondag.
    Denk dat ik zo nog even richting de Spar ga voor afbak broodje,beetje aan de innerlijke mens denken.

Geniet van jullie laatste dagen en dan op naar Melbourne alweer.

Liefs uit Brummen
  3. Beppe en pake,:
    Hallo Marije,
    Je hebt inmiddels vast wel in de gaten dat wij niet op elke blog van jou reageren. We hebben er nu echter weer een aantal gelezen. Het blijft maar steeds geweldig interessant. Ik wordt wel een beetje jaloers op al jouw mooie belevenissen. Maar enfin, wij hebben in de voorbije jaren ook wel genoeg gezien en genoten. Wij kijken wel steeds weer uit naar jouw terugkomst in onze lieve vaderlandje. Met ons gaat tot nu toe alles goed. De komende week gaan wij weer een aantal dagen naar ''s-Heerenberg. Even er tussenuit.
    Wij wensen jou voor de komende tijd veel plezier, maar pas wel goed op jezelf, zodat wij ons geen overbodige zorgen hoeven te maken.
    Hartelijke groetjes van beppe en pake.
    xxxxxxx
  4. Marije:
    25 oktober 2015
    Dag pake & beppe! Dat jullie niet elke keer reageren maakt helemaal niets uit! Jullie reageren tenminste, daar gaat het om! Fijne dagen gewenst in 'S herenberg. Even lekker ontspannen. Geniet ervan. Liefs vanuit het Verre Australië