So sweet

30 oktober 2015 - Melbourne, Australië

30 oktober:

Gooooodmorning Melbourne! Om 9 uur ging de wekker en uiteindelijk rond 10 uur gingen we uit bed. Onze gastvrouw Janny is zo lief voor ons! We hebben ontbeten en tijdens het ontbijt heeft ze haar dochter gebeld. Haar dochter woont ook hier in Melbourne en is mede eigennaar van een Italiaans restaurant. Haar dochter kwam rond half 11 langs en we zijn met haar koffie gaan drinken ergens in Melbourne. We hebben het gehad over een eventuele baan in haar bedrijf, super! Het zullen waarschijnlijk niet heel veel uren zijn maar ze gaat kijken wat ze voor ons kan betekenen. Het is een begin! En 2 verschillende baantjes is eventueel ook nog een optie. Maandag hebben we een afspraak met haar en gaan we een kijkje nemen in het restaurant. Dit weekend gaat ze uitzoeken hoeveel uur ze ons kan bieden. Ze komt ons maandag zelfs ophalen! Zo lief!
Na de koffie heeft Linda, zo heet de mevrouw van het restaurant. Ons naar het station gebracht. Daar hebben we een myki kaart aangeschaft voor het openbaar vervoer. Het is het zelfde als de opal card in Sydney en het zelfde als een OV chip kaart in NL. We hebben de metro gepakt naar Melbourne Central. Jeetje! Wat is Melbourne groot zeg! Het was wel weer even wennen na alle kleine leuke plaatjes van de east coast.
We gingen eerst naar de bank toe. Eef dr Aussie bankpas moet van Sydney naar Melbourne verstuurd worden en ik moest er nog 1 aanvragen. Stom gedoe, betaal me toch gwn lekker zwart uit. 10x makkelijker dan zo'n stomme nieuwe bankpas aanvragen. Maargoed! Het is geregeld, en als het goed is komt die volgende week aan op het adres van Janny en Hans.
Na de bank hebben we wat drinken gehaald en zijn we opzoek gegaan naar een Greyhound office, deze zijn normaal heel makkelijk te vinden en liggen erg centraal. But nope, niet gevonden. We vonden wel een andere reisorganisatie. Happy travels, nou ook prima! Eef heeft info verzameld voor haar trips met Joppe en ik heb gevraagd of er nog plek is in de bus van Melbourne naar Sydney rond 29 december ivm oud en nieuw. Eef en Jop hebben al een kamer geregeld voor dan, ik nog niet. Dat was dus ook een taak voor vandaag. Maar de hostels hier hebben een stomme regel: minimaal 7 dagen in Sydney blijven en ook nog eens voor de hoofdprijs rond oud en nieuw. Nou sorry maar ik was niet vanplan duizend euro armer te worden alleen al voor oud en nieuw. Dus ik zei tegen eef dat ik dan wel in Melbourne zou blijven aangezien ik niet zoveel geld uit wilt geven en niet 7 dagen in Sydney wil zijn rond die tijd. Dat viel niet in hele goede smaak, logisch.. Het is ook niet gezellig. Eef zei dat ik wel bij haar en Jop kon slapen, maar ik wil natuurlijk niet hun privé afnemen. 1 nachtje oké, maar meer niet. Dus! Zo gaan we het doen: 29 december komt Jop aan in Melbourne, ik slaap die avond in een hostel (is al geregeld, goed begin is het halve werk. Dit was een stuk goedkoper dan in Sydney slapen. Scheelde ruim $25) eef en joppe slapen in het appartement van mij en eef wat we dan hopelijk hebben. De 30ste gaan eef en joppe met de greyhound bus naar Sydney, ze vertrekken in de ochtend.  Ik ga ook de 30ste naar Sydney maar ik reis met een nachtbus, deze bus is van een andere organisatie daar heb ik speciaal voor gekozen. Scheelt mij namelijk ruim $40! Ik kom 7 uur 's ochtends aan in Sydney op 31 december dan ga ik maar naar onze place to be in Sydney denk ik... Je raad het misschien al! De supermarkt met gratis wifi. Daar wacht ik tot eef en Joppe wakker zijn. Maak ik gebruik van hun douche, halen we een lading Goon en zoeken we een plek op om oud en nieuw te vieren. Mochten Leonie, tante Martine en Mariska op Sydney aankomen is het hoogst waarschijnlijk ook nog even tijd voor een kopje koffie/hapje/drankje met hun en dan na de vele drankjes sluip ik stiekem het hostel van Joppe en eef in en slaap ik daar stiekem. Ssst niet door vertellen! Waarschijnlijk pak ik de eerste van januari de bus alweer terug naar Melbourne want wss hebben we ons appartementje dan nog een paar dagen. Dan sluit de huur als met onze appartementen knaap/vrouw en dan ga ik met Lil, Mariska en mn tante reizen voor 1 maand. Als ik nog steeds welkom ben natuurlijk
Nu zullen jullie wel denken... Appartement??!!!! Appartement?!!! Welk appartement. Ja dat weten we zelf ook nog niet. We hebben vandaag 2 leuke appartementjes gemaild, van 1 al gelijk reactie. Hij en zijn kamergenoot gaan er voor een paar maandjes uit en zoeken een huurder, over de prijs moet nog gesproken worden en we willen uiterraad eerst het appartement reallife zien voordat we dr mee in zee gaan. Morgen horen we hier meer over, ook hopen we dat we van de andere mail iets terug horen. En anders mailen we morgen weer vrolijk verder naar andere opties. Voor nu slapen we iig heel luxe gratis in een super lekker bed bij Janny en Hans. Het is super dat we hier mogen slapen maar we willen niet al te lang blijven zonder ons bezwaard te gaan voelen. Ook hun dochter Linda heeft al aangeboden dat we daar ook mogen slapen. De Aussies zijn zulke lieve behulpzame mensen!!!!! Genoeg keus en opties hebben we.
Door al het geregel vloog de tijd voorbij en voordat we het wisten was het al half 7. Janny had al een aantal keer gebeld vandaag om te vragen hoe het met ons ging en of ze iets voor ons kon betekenen. zo lief!
Eef en ik hebben lasange gegeten in een klein restaurantje op het centraal station en hebben daarna de metro terug gepakt naar de woonwijk van Jany en Hans. Daarna de bus en we hadden 't zo gevonden! Lekker kopje thee, een warme doche, gratis wifi, kletsen met vrienden, bloggen en slapen maar! Morgen weer een nieuwe dag.

1. Mams:
    30 oktober 2015
    Veel geregeld vandaag maar dat wist ik al van je.
    Allemaal weer goed gedaan hoor.
    Hoop voor jullie dat je bij Linda aan het werk kunnen zou toch top zijn.
    Wat fijn dat ze zo lief voor jullie zijn, is mooi mee genomen.

En zelf al bezig om alles te regelen voor oud en nieuw lijkt nog zo'n eind weg.
    Voor mij komen er nu 2 drukke maanden aan vooral vanaf eind November extra werken.
    Alle Zondagen open en dan ook aardig wat koopavonden ....maar we overleven het wel weer.

Ga maar eens mijn auto uit stof zuigen want is echt een rijdende asbak.
    Fijn weekend en alvast veel succes Maandag maar we spreken elkaar voor die tijd nog wel even.
    Kus Mams
  2. Je auntie:
    Ha nichie,
    Dat is bijzonder vriendelijk allemaal. Wat fijn dat jullie ook hulp krijgen bij het zoeken naar werk. Zou zo maar snel kunnen lukken.
    Fijn als dat zo is.
    Voor ons ook prettig om te weten wat jou plannen zijn.
    Wij wachten nog steeds op een definitief "ja" van de baas van Mariska en van Lee. Ik weet al dat ik van 29 december t/ 30 januari vrij ben.
    Gezellig als je met ons meereist.
    Voor nu succes met de regelzaakjes. En geniet maar van de gastvrijheid.
    Wat vind je eigenlijk van de stad? Buiten groot?
    Hier mijn vrije dag besteed aan het huis weer toonbaar maken, afspraak met een vriendin in een ziekenhuis en lekker met Vinnie naar buiten.
    Liefs uit Amsterdam.
  3. Rynate:
    30 oktober 2015
    Klinkt allemaal goed wat jullie regelen... en wat fijn dat de mensen allemaal zo vriendelijk zijn en behulpzaam. ... zou leuk zijn als linda wat heeft voor jullie.... dat zou mooi mee genomen zijn en snel geregeld.
    En wat een geregel zeg maar het gaat je goed af zo te lezen.
    Mijn werkdag zit er net op. . En het weekend ook werken, vroege diensten allemaal. . Pfff je kan beter op vakantie zijn haha. Nou jullie staan ook vaak vroeg op lees ik elke keer trouwens. . Maar ja dan heb je wat aan je dag zeggen we dan maar. .
    Sanne is weer terug uit Italië en heeft het erg leuk gehad en veel gezwommen. Ze kwam alleen terug met een middenoor ontsteking dat was minder grappig. Maar dat gaat de goeie kant weer op met de druppels.
    Maura heeft vorig wknd dr verjaardag al gevierd en is super verwend met leuke kadootjes.. vandaag getrakteerd op school. ..
    Kortom die is helemaal jarig.
    Tot snel in je volgende blog
    Xx
  4. Zus:
    30 oktober 2015
    Wat een lieve en behulpzame mensen!! Ik hoop dat jullie een paar uurtjes per week aan slag kunnen in het restaurant, zou top zijn!! Zijn de prijzen van de appartementen te doen?

Mijn werkdag zat er om half 1 alweer op. Nu lekker weekend en vanaf maandag een compleet nieuw rooster. Mag nu ook op maandag werken, dat zal even wennen zijn aangezien dat mijn vaste vrije dag was.

Morgen gaan Antonio, Levi en ik gezellig bowlen. Levi dacht al dat we op de wii gingen bowlen, ben benieuwd hoe hij dit vindt.

Fijn weekend sis!! Xxx