Tijd dooien doe je met koffie en bloggen.

26 november 2015 - Melbourne, Australië

Woensdag 25 november:

Elke keer dat ik de maand op schrijf wil ik de maand beginnen met een hoofdletter, maar wij Nederlanders houden het liever klein. Gelukkig zit er een return knopje op mn Iphone en kan ik het dus ook klein houden.

Vandaag begon ietjes vroeger dan gepland, maar de ochtend begon goed. Ik had klote geslapen, elk uur wel wakker geweest dus ik ben om 6 uur maar GTST gaan kijken, moest namelijk nog 2 dagen terug kijken. Nu ik bij Janny en Hans ben volg ik mn soap weer maar straks zal dat wel weer niet gaan. Terwijl ik lekker GTST aan het kijken was, was eef zich alweer aan 't klaar maken voor dr werk dagje. Rond kwart over 7 viel ik weer in slaap maar werd om 9 uur weer wakker gebelt. Dusja, slaap was voorbij. Even rustig wakker geworden in bed, ontbeten, gedoucht, met jake gewandeld en daarna naar Bamboo Bean gegaan om een koffietje te drinken bij Eef. Het was gek weer gister, totaal bewolkt maar 33 graden. Ik heb na mn latte weer een extra streepje achter mn naam kunnen zetten bij Bamboo Bean. Ook heb ik dr maar even iets geluncht, ik hou van eten en ik 't gun Chris om geld te verdienen. Win win situatie zullen we dan maar zeggen!

Om half 3 was eef klaar met werken en toen zijn we samen naar de city gegaan. In de tram gingen we! Haha net Adam. De tram vertrok voor Bamboo Bean, dus dat was een makkie. Ook hadden we op deze manier weer een extra stukje van Melbourne gezien. De tram ging langs plekken die we nog niet eerder hadden gezien. Rond 3 uur waren we in de stad. Daar gingen we eerst voor een verkoelende BOOST beide Mango Magic. Jummie! Je moet daar altijd je naam opgeven, eef heet dan altijd Lisa. Sukkel..... En ik probeer het altijd met mn eigen naam maar dat snapt niemand dus dan ja whatever.. Maria is fine.

Nadat we onze BOOST in onze handen hadden gingen we langs een reisorganisatie: happy travels. Onze vriend Chase was dr helaas niet. Bij hem hebben we onze bus naar Sydney geboekt voor New Years. Hij is aardig en bekijkt alle opties langzaam met je, hij geeft je de tijd om na te denken over je reis. Nu werden we geholpen door Matt de manager. Hij is aardig maar moet en zal iets aan je verkopen. Verkooptrucs als: als je NU boekt kan ik $300 discount geven. Yooo Matt, eerst ffe nadenken aub. Eef kwam voor info voor haar en Jop en ik kwam voor info over Nieuw-Zeeland. Ik ben iets wijzer geworden en weet dat het me best wel wat gaat kosten. Maar dat ik eventueel binnen 5 weken zo goed als alles heb gezien. Even rustig nadenken en dan maar gaan boeken en regelen. Pffff echt geen zin in, weer dat koppie dr bij houden etc. Beste keuzes maken, goedkoopste keuzes maken. Dat is echt een stom deel aan reizen. Mja met dat staat of valt je reis dus het hoort er bij. Nadat we Matt voor de 100ste x duidelijk maakte dat we ECHT alleen maar voor info kwamen liet die ons gaan. Daarna zijn we even naar de H&M gegaan. We weten niet hoe we het doen, maar we raken allemaal raken allemaal lingerie kwijt, bh's gelukkig niet dat zou wel een heel duur geintje worden. En lastig want ze hebben geen hunkemöller hier. Maar strings? Ze verdwijnen gewoon. Maar goed voor elke probleem is een oplossing! Lekker geld uitgeven.

Eef is al zo'n 3 weken opzoek naar hamburgertjes, die snoepjes weetjewel. We liepen langs een snoep winkel en we hebben ze voor dr gevonden! Ook hebben we beide een klein beetje snoep geschept. Ik heb me ingehouden met 100 gram voor $2,85. Ik had snoepjes van over de hele wereld. Iets met meloen vanuit Spanje, drop uit NL en iets van een gummybeer uit de UK. Na de snoepjes zijn we doorgegaan met ongezond doen: pizzaaaaa. 2 stukken voor maar $3. Na de pizza hebben we de trein gepakt terug naar East Malveren. Chris de baas van eef hield een cocktail proeverij aangezien hij vanaf volgende week vrijdag elke vrijdagavond open gaat. Gratis cocktails, oh yeah! Lief dat die ons uitnodigde. En nog liever dat zijn broer Dave ons thuis bracht. De Aussies zijn zo lief en behulpzaam! Janny was weer eens in paniek, oh oh oh cocktail proeverij??? Hebben jullie wel gegeten???? Komen jullie wel thuis???? Ja lieve bezorgde Janny.... We overleven de proeverij echt wel! Toen we thuis waren zijn we lekker in bed gaan liggen en gaan slapen zzzZzzzZzzz.
Donderdag 25 november:
Whoooop almost keel dr bday. Waar wij helaas niet bij kunnen zijn. Maar hopelijk komt ons kadotje aan binnen nu en 28 november!
Eef kon vnv iets meer uitslapen dan normaal ipv 6 uur ging ze dr om 8 uur uit. Ik heb geslapen tot 9 uur want ik werd wakker van een trillende telefoon. Rustig aan wakker geworden, ontbeten, GTST gekeken, Jan Is De Beste gekeken, gedoucht, met Jake gewandeld, 5 km naar Glen station gewandeld. En nu zit ik mn tijd te dooien bij Black Flat met een Latte. Ja... Misschien geef ik teveel geld uit aan koffie maar het is lekker oké? Er zijn gewoon teveel goeie koffie tentjes in Aus. Dat maakt het te onweerstaanbaar. Om 16:44 pm pak ik de bus naar Ringwood want om half 7 mag ik weer lekker geld verdienen bij Linda.

Have a good one! X

1. Je auntie:
    Ha lief nichie,
    Gezellige foto's allemaal. Gek idee hè? Nu mis je bepaalde dingen uit Nederland. Straks mis je dingen uit Australië. De BOOST bijvoorbeeld. Heb geen idee wat het is. In elk geval in de smaak mango. Dan is het wat mij betreft allang prima.
    Plannetjes voor Nieuw Zeeland. Gaaf hoor. Heb ik ook nog wel tips over. Je moet in elk geval weten dat het daar in februari al fris kan zijn. Zeker op het zuider eiland. En regenachtig. Dus als we een dikke jas voor je mee moeten nemen. En ga maar alvast sparen voor een helikoptervlucht naar een gletsjer. Heel gaaf.
    Label Taiwan park in het noorden van het zuider eiland. Heel gaaf.
    En ik moet je helaas bekennen dat ze in Nieuw Zeeland ook heerlijke koffie hebben en bijzonder, bijzonder aardige mensen wonen.
    Inmiddels nog steeds vakantie in Amsterdam. De eerste dagen rustig aan gedaan, beetje naar de film, lekkere koffie drinken. Nu het huis een metamorfose aan het geven. Boekenkast eruit. Wandje behangen. Heel andere indeling van de banken. En net bezig geweest de 2de laag magneetverf aanbrengen. Kunnen we leuke dingen ophangen. Foto's bijvoorbeeld. Nog 1x zo'n laag en dan is het goed, staat op de verbod.
    Nu eerst naar de kapper. Beetje blond maken. Wel zo gezellig als ik alvast zomer bij je kom vieren.
    Succes met werken.
    Liefs uit een fris en vroeg Amsterdam.
  2. Je auntie:
    26 november 2015
    Label Taiwan. Ik snapte er niets van toen ik het terug las. Ik bedoelde toch echt Abel Tasman national park.
    Doet me ook herinneren: heerlijke wijntjes in het Marlbourogh gebied. En je moet (nou ja moet, zou leuk zijn) de groenlinks mussels eten. Dit zijn overheerlijke mosselen die alleen in Nieuw Zeeland groeien. Of wat doen die mossels eigenlijk. Voorkomen? Zijn in elk geval.
    Kus
  3. Je auntie:
    26 november 2015
    Te is verschrikkelijk: verbod = verfpot.
    En groenlinks = greenlip
    (Voor de duidelijkheid er zit een groen randje aan de schelp. De mossel zelf is zoals de Zeeuwse mossel)
  4. Mams:
    26 november 2015
    Zijn weer op de hoogte van je dagelijkse dingen.
    Je zal wel erg moeten wennen dat Janny zo bezorgd is zijn jullie van thuis allebei niet gewend maar wel lief.
    Wat moet Evelien vroeg beginnen en dat voor de horeca maar dan ook weer vroeg klaar.
    Hoeveel uur heb jij nu bij s/s dan ?

Nauw zoals je weet gaan wij straks naar Kensington wel zin in hoor.
    Maar zo eerst nog even langs garage mijn auto staat daar nog steeds valt beetje tegen dus nadenken wat ik moet doen tuf nu dus nog steeds in Raf zijn auto maar die rijd prima en is ook wel goed dat er eens wat dagen achter elkaar mee gereden word.

Zo nu nog even koffie net als jou kan ik daar ook niet zonder.
    XXX
  5. Rynate:
    26 november 2015
    Hey nichtje, al koffie drinkend je reisverhaal gelezen. Want koffie hoort er bij. Hier is het fris maar de zon schijnt. ... dus dat is lekker. Vanavond late dienst dus geen vakantie voor mij. Mag 6 dgn werken achter elkaar dat is minder. .
    Leuk plan om naar New Zeeland te gaan. Dat is nieuw. .. en het werken bevalt je ook prima daar zo te lezen. ...
    Maak er weer een mooie dag van vandaag. ..
    Dikke kus vanuit ermelo
  6. Vader v evelien:
    27 november 2015
    Marije. Ik hoorde pas zojuist van je block...wat ontzettend leuk en wat echt....ik heb erg erg van genoten...leuk,fris,fruitig geschreven...en het valt op dat je initialen m.a.w. dus met andere woorden TOP!!
  7. Beppe en pake,:
    30 november 2015
    Zojuist samen met beppe weer een aantal blogs van jouw gelezen. We vinden het erg fijn, dat het jou zo goed voldoet Down under. Net zoals je het voorheen meestal leuk vond op school vind je het nu leuk op je werk en nog wel op twee verschillende locaties. Je bent zo ver van huis wel op jezelf aangewezen, alhoewel Eveline natuurlijk ook altijd inde buurt is en je ook nog een pseudo thuis hebt bij Hans en Janny. Wat een geweldig avontuur ben jij van plan met ook nog een reis naar Nieuw Zeeland en dan nog naar Bali. De door je tante geadviseerde helikoptervlucht kan ik je aanbevelen. Dat is er dan één over een gletsjer terwijl wij zo'n vlucht op Hawaii hebben gemaakt over werkende vulkanen en watervallen. Werkelijk fantastisch. En als het in de aanbiedingen zit is het ook nog aan te bevelen om een toeristische duikboottocht te maken. Het onderwaterleven zal dar ook wel fantastisch zijn.
    Verder gaat met ons alles prima. Volgende week een dagje naar Gea, Antonio en Levi, vanwege de verjaardag van de laatste. Marije, ontvang tot slot nog de hartelijke groeten van ons beiden vergezeld van een goede raad van deze ouwe zeur: PAS GOED OP JEZELF111
    Veel liefs van ons beiden en tot schrijfs.