vertrouw nooit iemand op zijn woord.

17 april 2016 - Bali, Indonesië

15/04/2016:
Na mijn relaxde middag op het geleende lig bedje, ging ik terug naar mijn hostel voor een douche. Ik heb wel 10 x m'n bed gecheckt op bedbugs en ben nog steeds als de dood dat ik ze krijg. Er zitten kleine vlekjes op mijn laken maar het zijn geen beestjes. Als ik het krijg ik het geen ramp, ik word er niet heel ziek van. Maar ik moet er dan wel binnen 2 weken vanaf zien te komen anders kan ik niet eens mijn eigen huis binnen omdat ik dan alles besmet. Fingers crossed.

Na m'n douche liep ik nog wat rond en vond vervolgens een super leuk restaurantje. Mijn stoel was een schommel, ik bestelde een ijskoffie aangezien dit zo'n beetje de enige koffie is die in dit land te zuipen is. Ik ben nogal koffie verslaafd geworden in Ozzy omdat de koffie daar zo goed is, hier in Bali? Yuk. Op Gili zit geen Starbucks dus ik doe het nu maar met de ijskoffies. En ach met 35 graden all day is ijskoffie ook iets verfrissender dan warme koffie.

Ik bestelde al vroeg mijn eten, ik had de lunch overgeslagen dus mijn buikje had wel zin in wat. Na het eten ging ik terug naar mijn hostel en maakte kennis met een jongen uit Zuid-Afrika. Ik had al zo'n vermoeden dat hij een stuk ouder was als mij en dat hij niet door had dat ik heel jong ben. Toen hij het vroeg was die dus ook lichtelijk in shock. Hij is 29, 11 jaar verschil. Het lekkere aan het reizen is, is dat je met heel veel verschillende leeftijdsgenoten omgaat. Op Gili T is het altijd feest en zijn de mensen in de avond maar opzoek naar één ding. Sorry, ik niet. Niet op die manier. Ik ging na een paar biertjes met de Zuid Afrikaan, die een klein beetje Afrikaans kon spreken wat erg grappig was zo half Nederlands, lekker naar m'n bedje toe. Nog een keer checken op bedbugs, zag ik daar nou een beestje lopen???? Pfffff ik weet het niet. Maak mezelf helemaal gek. Gelukkig viel ik uiteindelijk in slaap.

16/04/2016:
Eindelijk een beetje uitgeslapen! Om 9 uur werd ik wakker en ging ik douchen. Lichaam check, paar bultjes? Ja. Bedbugs? Nahhh nee denk het nog niet. Mijn plan is om lekker veel te gaan zweten vandaag dan gaan ze namelijk bijten.

Voor het eerst sinds dagen was mijn ontbijt niet inclusief, ik ging naar een restaurantje aan het strand en bestelde een omlet. Ging vervolgens mij de pharmacy even informeren of ze iets hebben tegen bedbugs, voor als ik het krijg. En ja dat hebben ze. Oké, nu ben ik ietsiepietsie meer gerust gesteld. Ik weet dat de zalf en de pillen heel goed werken. Het nadeel alleen is dat mocht ik het krijgen ik niet zelf mijn kleren kan wassen maar dat de Indo wasservice het voor me doet. Het is heel belangrijk dat je alles heeeel goed uitwast. Ik maak mezelf helemaal gek met het idee. Vooral omdat ik er binnen 13 dagen vanaf moet komen omdat als ik dan toch naar huis moet wel graag in mn eigen bed wil slapen. Dusja.... Nog even afwachten. En jaja ik kan natuurlijk opzoek naar en hotel maar ben ik mn geld kwijt van dit hostel. Het is een leuk hostel en de receptie heeft me verzekerd dat het nu weg is. Maarja.... Misschien ben ik wel te goed gelovig.

Na m'n lunch ben ik lekker gaan rond lopen en belande ik op een plekje op het strand onder een riete afdakje in de schaduw op een lekker chill bedje met een verse jus en een prachtig uitzicht. Het leven is zo slecht nog niet.

Na m'n verse jus liep ik verder, ik heb het hele eiland rond gelopen. En ja hoor, na mijn zweettocht had ik meer wondjes. Nog steeds niet allemaal op 1 lijn zoals bedbugs zijn. Maar ik kreeg er wel meer. Ik ging dus terug naar de pharmacy en kocht alvast 't zalfje en de pillen. Ik ging terug naar m'n hostel om de receptie "vriendelijk" te verzoeken iets aan het probleem te doen. Ze begonnen gezellig Indo's tegen elkaar te praten en er kon absoluut geen: oh sorry mevrouw wat vervelend vanaf. Mijn gezeur was niet terecht omdat niemand anders in mijn room had geklaagt. M'n kamer werd opnieuw gecheckt, bed werd ingespoten en volgens de manager die niet uit Indo komt waren het gewoon muggenbulten. Pfffff oké nog 1 nachtje proberen dan.

Na al mijn gezeur en gezeik ging ik douchen, en snel weer weg uit het hostel. Ik ging wat eten en daarna naar de open cinnema op het strand. Voor een omgerekende €3,60 had ik m'n film kaartje en een popcorn. Het was erg grappig want de film speelde zich deels af in Bali. Na de film ging ik terug naar het hostel, bestelde een drankje aan de bar & maakte kennis met wat mensen daar. Deed een poging om uit te gaan, wat compleet mislukte veelste heet man bah. Binnen een uurtje ging ik weer terug om lekker in mijn bedbug bed te gaan slapen.

17/04/2016:
Jeuk? Ja. Meer bultjes? Ja. Nu ook op 1 rij? Ja. Ik heb een snelle douche genomen en ben vervolgens opnieuw naar de receptie gegaan. De manager Rikki was er niet, en de rest wou me niet echt bepaald helpen. Ik ben dus eerst maar voor ontbijt gegaan en gecheckt bij Gili T resort of ze plek hadden voor me. Ik wil geen minuut langer blijven in dit liegende hostel.

Ik had ontbijt en kwam Zahra tegen van de Wanderlands tour, we kletse wat en namen vervolgens afscheid. Ik had werk an de winkel. De manager was terug en hij geloofde eindelijk dat het bedbugs waren, maar een sorry of wat vervelend voor je? Nah dat kon er niet echt vanaf. Ik kon me geld terug krijgen van de aankomende nacht maar niet van de afgelopen nachten. Hij probeerde me zelfs nog een nacht te laten blijven "we maken je kamer nog een keer schoon" uhu ja fack off. Dat deed je gisteren ook zogenaamd en dat heeft niet bepaald geholpen. Ik pakte me spullen zo snel als ik kon, kreeg m'n geld van de aankomende nacht en ging als een speer naar Gili T. Hier waren ze een stuk behulpzamer gelukkig, ik kreeg een plastic zak voor m'n backpack. Die ligt nu samen met al mijn toilettassen en portomonee, alles met ritsen, vol in de zon. Dit moet ze als het goed is doden. Al mijn kleren zijn ze voor me aan 't wassen. Dat ik bedbugs heb is geen grote ramp maar dit geintje kost me al gauw een extra €150. Nieuw hotel, waskosten, medicijn kosten, geweldig! Ik had een hoop andere dingen van die €150 euro kunnen doen. Maarja... Shit happends. Zolang ik er maar vanaf ben voordat ik thuis kom vind ik alles best.

Eenmaal ingecheckt, tas in de zon & m'n kleren in de was ben ik m'n frustratie er maar uit gaan zwemmen. Lekker wat baantjes getrokken en ik lig nu op te drogen in de zon want afdrogen gaat niet... Handdoek zit in de was. Ik moet nu verplicht een tijd hier blijven aangezien ik wil dat de zon goed inwerkt op mn kleine rugzak & op m'n protomonee. Zo zie je maar weer, je kunt niemand vertrouwen op zijn of haar woorden.

Ik bedenk me nu dat ik vergeten ben in alle haast wat geld uit mn shortje te halen. In Ozzy was dat toch beter met dat plastic geld, dat kon tenminste nat worden. Maargoed jammer dan het is gelukkig maar zo'n 12 euro wat in mn shortje zat.

Shit happends.

1. Mams:
    17 april 2016
    Wat een ellende allemaal maar zo te horen heb je alles goed opgelost nu maar hopen dat ze weg zijn straks.
    Heel veel sterkte er mee, blijf maar lekker in de zon zitten.
  2. Beppe en pake,:
    Hallo Marije,
    Wat een ellende met die rot beestjes. En dat nog niet eens alleen, maar het kostte je ook nog dure overnachtingen. Maar, Marije, geniet toch maar zo veel mogelijk van de zon en de overige mooie dingen die je nog kunt beleven, want de resterende dagen zijn voorbij voor je het weet. Wij tellen af tot 1 mei
    14, 13, 12, 11, 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2, 1, 0 dagen en dan Brummen. In volgende reacties dus steeds één of meerdere dagen minder.
    Dus Marije, tot dan en take care of yourself. Ook groetjes aan Eveline
  3. Beppe en pake,:
    Aanvullinkje,
    Lieve meid, leuke foto's maar zijn daar in zee geen gevaarlijke beesten, haaien bijvoorbeeld, Dat is nog veel slimmer dan bedbugs. Pas dus op die laatste dagen.
    Een bezorgde pake.