Wanderlands Bali

15 april 2016 - Bali, Indonesië

08/04/2016:
Wanderlands Bali day one
Eef & ik deden lekker rustig aan, we hoefde immers pas om 12 uur uit te checken. We hadden ontbijt in het hotel en pakte onze spullen. We hadden niet meer zoveel spullen te pakken want we hebben gisteravond een koffer vol spullen naar de ouders van Eef gebracht. Het is nu aftellen totaan thuis komen, dus we hebben minder kleding nodig dan eerst. De ouders van Eef nemen dus alvast wat spullen van ons mee back naar NL als zij terug gaan.

Rond een uurtje of half 2 kwamen Eef en ik aan bij ons nieuwe hotel in Kuta, Sandat heet het. We checkte in en ontmoete onze tourguide Liam. Hij bracht ons naar onze kamer, hoogste verdieping. Blijft altijd een feestje met zo'n backpack zonder lift, zelfs nu die lichter is... We praate even met Liam en Eef en ik gingen vervolgens out for lunch, wat een warme dag! We liepen een kleine 15 min naar het restaurantje waar we heen wouden, het zweet droop ons hele lichaam af. Jeetje hey. Ik snap niet hoe de locale mensen in lange broeken etc kunnen rondlopen, gekkenwerk! We hadden lunch, chicken curry with rice. Het was okay, niet de beste curry ooit.

Altijd als ik wil shoppen, is Eef de gene die dingen koopt. Met 3 tasjes voor Eef en 0 tasjes voor Mar gingen we terug naar ons hotel. We namen een douch en maakte ons klaar voor het feestje van haar vader. Saccoo bestaat 10 jaar en dat moet gevierd worden. We hadden een diner met het personeel. Het is grappig om hier de cultuur verschillen te merken. Zoveel Indo's hebben nog nooit gevlogen, nog nooit met mes&vork gegeten of hebben zelfs nog nooit hun woonplaats verlaten. Voor ons al Nederlanders is het de normaalste zaak van de wereld.

Na het diner gingen we terug naar het hotel. Eef ging nog uit voor wat drankjes met vrienden van haar surfcamp. Ik bleef lekker thuis en viel al snel in slaap. Dit weer hier in Bali? Krijg je niet bepaald meer energie van, kan ik je vertellen. Je word er zo sloom van, heel irritant. Gelukkig weet ik dit schrijf dat het langzamerhand een heel klein beetje begint te wennen.

09/04/2016:
Wanderlands Bali day two
Dit is de eerste tour waarbij alles heel sloom verloopt. 10 min te laat? Vervelend, maar oké kan gebeuren. Focking irritant zeg. 10 uur is tien uur en niet 5 min over tien. Go go go go!!!! Niet zo treuzelen. Het komt misschien omdat we alleen maar meisjes in de groep hebben. 8 meisjes & 1 tourguide. Het is voor het eerst dat we een tour doen met alleen maar chicks, dat is even wennen... Normaal klikte Eef en ik meer met de jongens. 3 meisjes komen uit England, 2 uit Noorwegen & 1 uit Australië. Ze zijn allemaal heel aardig, maar wel ietsjes meer meisje meisje dan Eef en ik "oh dat is ver lopen - ik moet make up op doen - oh niet zo snel lopen joh" even wennen dus, maar wat ik al zei: ze zijn heel aardig! En een kleine groep heeft ook zijn voordelen, je bent meer echt een groep omdat je maar met zo weinig mensen bent. Normaal krijg je vaak groepjes in een groep.

Gisteren was eigenlijk al dag 1 van de tour, maar op dag 1 doe je niet echt veel. Op dag 2 gelukkig wel. Ik ben blij dat we de tour doen, het is bijna te warm om iets te doen overdag maar door deze tour doe je tenminste wat. Dus YES! Eindelijk weer dingen zien en ontdekken.

In de ochtend gingen we naar de Tanah Lot temple, dik uurtje rijden vanaf Kuta. Het is een rotsformatie in de zee, je kunt dus niet echt dichtbij de tempel komen maar het is nog steeds cool om te zien.

Nadat we de tempel hadden bezocht en lunch hadden gehad reden we terug richting Kuta om te chillen op het strand bij een leuke beach tent genaamd: La Plancha. Het was de bedoeling om de sunset te gaan bekijken, jammer genoeg waren er teveel wolken om echt een goeie sunset te hebben.

Na het chillen op de beach reden we terug naar ons hotel om ons op te frissen en vervolgens uiteten te gaan in een leuk, beetje Europees restaurantje. Er is vrij weinig inclusief in deze tour, het pakt dus uiteindelijk weer eens wat duurder uit dan verwacht. As always.... Gelukkig is het eten cheap hier. Na het eten dronken we nog een biertje op de rooftop en gingen daarna lekker naar bed.

10/04/2016:
Wanderlands Bali day three
10 uur is dus geen 10 uur. Eef en ik waren ready 2 go, maar uiteindelijk liepen we rond kwart over 10 richting het strand. Er moesten door sommige nog wat haarelastiekjes gekocht worden en vervolgens verloren we 1 meisje van de groep. HOE DAN?! Met maar 8 mensen in de groep. Maar goed. Gelukkig vonden we haar, had iedereen wat die moest hebben en konden we naar het strand gaan om te gaan surfen. We begonnen met de basic dingen op het strand, saai voor Eef omdat ze Mojo Surf al heeft gehad maar handig voor mij omdat het al weer dik 7 maand geleden is dat ik mijn eerste surfles heb gehad. Op het land ging het opstaan easy, in het water? Nah niet zo goed. Het lijkt wel of ik het de allereerste keer makkelijker vond. Het was nog steeds super leuk en ik kijk uit naar MojoSurf. Eef rockt de golfen na haar Mojo, dus hopelijk ik ook na mijn surfcamp.

Na de surfles gingen we lunchen bij 't zelfde restaurant waar Eef en ik 2 dagen geleden al hadden geluncht. Het is een restaurantje met een zwembad, NICE! Lekker dat zoute zee water van je huid af zwemmen en.... In sommige meisjes gevallen: groen haar krijgen. Door het gloor wat ze gebruiken in het water kan geblondeerd haar/geverft haar groen uitslaan. Mevrouwtje Bosboom & ik zijn lekker puur natuur dus wij zijn nog steeds blond terwijl andere van ons opeens een groene dipdy hadden. Bij 1 meisje was het best erg, ze besloot dus naar de kapper te gaan ipv met ons de rest van de dag door te brengen.

Na de lunch reden we binnen ongeveer een uurtje naar de coastline om Dreamland beach te bezoeken. Ik had online al gelezen dat dit een mooie beach zou moeten zijn, dat was het ook. Maar toch tot nu toe... Licht mijn hart nog steeds ergens in Australië, tussen de Australiëse waves. We gingen naar een infinity pool, we moesten hier wel extra voor betalen. Maar die omgerekende €6 euro was het zeker waard! Je keek vanuit het zwembad uit op het strand, je kon lekker chillen en zwemmen. We hebben hier zo'n 3 uurtjes rond gehangen en zijn toen naar de Uluwata Tempel gereden. In deze tempel moesten we onze schouders en knieën bedekken, onze vriendelijke tourguide schijnt dat gisteren gezegt te hebben... Uh nou nee niet tegen ons. Het is meer een vriend dan een tourguide, maar anyway na een doek gekocht te hebben die onze schouders bedekte (voor de knie kreeg je er 1 gratis) konden we met zijn alle naar binnen toe. Het verhaal van de Uluwata tempel is best romatisch, het verhaal gaat namelijk dat het nieuwe stel al verloofd was met iemand anders & in hun geloof mag je dan niet meer met iemand anders gaan trouwen. Maar ze waren verliefd, wouden samen zijn, vooraltijd. Ze sprongen samen van de cliff, omdat ze er in geloofde dat er na dit leven een nieuw leven kwam. Waarin ze samen zouden kunnen zijn, romatisch en triest tegelijk. De tempel is een ode aan hun liefde.

Ook kent de tempel wat aapies, aapies die aggresief kunnen zijn en heel nieuwschierig & hebberig. Zo zagen we hoe 1 van de aapies de bril van een vrouw afpakte. Één van de locals gaf het aapie wat te eten dus hij liet uiteindelijk de bril weer los. We gaan morgen naar een monkey forest, hier zijn de apen nog steeds hebberig maar minder aggresief. Gekke kleine apen. Wel schattig hoor.

Na het bezoekje aan de tempel reden we terug naar Kuta, namen een douch en gingen uiteten. Gingen vervolgens terug naar de rooftopbar van de avond ervoor en gingen daarna terug naar ons hotel, lekker slapen. ZzzZzzZzz

11/04/2016:
Wanderlands Bali day four
Rond half 11 reden we weg uit Kuta, op naar onze nieuwe bestemming Ubud! De eerste stop was een waterval, wauwie wat een groot ding zeg! Hele sterke stroming ook, maar lekker verfrissend. We zwommen wat en maakte wat foto's. Op de terug weg naar de bus shopte wat meisjes wat nieuwe dingen. Bij elk mooi natuur gebied hier in Bali heb je ook 100 kleine mini marktjes. Eigenlijk zonde van de mooie natuur. Na de mooie waterval reden we door naar ons hotel in Ubud, Puri Garden. Het ligt net buiten de main street. Ik snap dus nog steeds niet waarom we $745 voor onze tour hebben betaald, we hebben geen eens hotels midden in het centrum en alleen het ontbijt is inclusief. Je betaald voor de "ervaring" met Wanderlands.
We checkte in, hingen wat rond het zwembad en gingen vervolgens lunchen bij een hele goeie mexicaan om de hoek. De lunch maakte iedereen zich klaar voor het bezoekje aan de aapies. De monkeyforest was zo'n 15 minutjes lopen vanaf ons hotel. Ok there we go! Apenheul maar dan in Bali. De aapjes waren erg schattig maar sommige ook een beetje eng. Ik heb mijn angst overwonnen en heb een aapje op me gehad, hij heeft lekker een banaantje op mijn schoot gegeten. We liepen wat rond in de monkey forest, het was leuk om te zien waar de aapjes wonen. Ze leven nog steeds in het wild, soms vind je ze dus ook midden op straat er zit namelijk geen kooi om de monkey forest heen. Er lopen wel verzorgsters rond in de monkey forest, dus mocht er iets gebeuren dan is er altijd iemand in de beurt.

Na little locals te hebben ontmoet liepen we terug naar het hotel, chillde even op bed, namen een douche en gingen vervolgens uiteten. Het eten hier in Bali is oké, de service.... Ietsjes minder. Ze proberen het allemaal leuk, maar aangezien bijna niemand fatsoenlijk Engels spreekt is het moeilijk communiceren. 1 van de meisjes was jarig, de bediening en de koks zongen voor haar. Ze kwamen letterlijk met pannen en pollepels de keuken uit om te zingen en te dansen. Na het diner gingen we naar een bar voor een klein drankje, we maakte het niet laat. Man man man die hitte hier blijft je vermoeien.

12/04/2016:
Wanderlands Bali day five
Ik was vroeg vanochtend, kon niet meer slapen ondanks mijn heerlijke bed. Ik nam een douche, ging naar het kleine supermarktje en ging ontbijten. Eef volgde later. Dit ontbijt was beter dan bij het eerste hotel. Een buffet met van alles en nog wat, zoals groene pannenkoeken met annanas, erg bijzonder maar wel lekker! Na het ontbijt wou ik graag een capp, in aussie ben ik lichtelijk verslaafd geraakt aan koffie. Ik bestelde een capp aan de bar, jajaja we have that. Zei de jongen bij wie ik het bestelde. Het duurde denk ik wel 10 min, hij was erg druk met van alles. Ik heb nog nooit iemand zo schattig een koffie zien maken. Hij begon met dingen in de foute volgorde, schuimde de melk niet genoeg op maar het was erg schatttig hoe die het deed. Eindstand: koffie niet te zuipen maar alsnog een goed begin van de dag door deze jongen. Om half 10 zouden we eigenlijk weg moeten gaan, dit werd uiteindelijk 10 uur. Wat verassend.

Onze eerst stop: een local primary school. Hoe leuk! Dit stond echt op mijn to do listje, een school bezoeken in Bali. Ik heb gekeken naar vrijwilligerswerk voor op Bali, maar je hebt allemaal papieren nodig voor goed gedrag etc vanuit NL & ik kwam pas op het idee in OZ. Misschien iets voor later. Het was zo leuk om de kids te zien genieten van onze aanwezigheid en het feit dat ze op school zitten. Er zijn 6 verschillende klassen op deze school. Intotaal zitten er 146 kids op deze school. Ze leren Engels en de locale Balinese taal, ook hebben ze vaken als sociale omgang, offers brengen & sport. Sommige spraken al erg goed Engels voor hun leeftijd. Ze waren erg nieuwschierig naar onze namens en waar we vandaan kwamen. We kregen allemaal een bloemetje van ze en een flesje water. Ik heb een tijdje bij een groepje meisjes gezeten die de offeringsbloemen maakte van een soort riet. Ik heb er 1 van ze gekregen. Na ons bezoekje konden we een donatie achter laten zodat de kids nog beter les kunnen krijgen, alle 8 hebben we een donatie gedaan. Het is ze gegunt!

1 van de meisjes voelde zich heel erg ziek, na het school bezoekje reden we terug naar het hotel om haar af te droppen. Nadat we haar hadden gedropt reden we naar een locale coffee plantation. We liepen door een klein stukje van de plantation, kregen uitleg over de bomen. Zoals bijv de peperboom, dezelfde zaadjes worden gebruikt voor zowel de zwarte als de witte peper maar de manier waarop het word gemaakt bepaald de kleur maar het zaadje is het zelfde. Ze hebben verschillende soorten koffie bomen & alles word op verschillende wijze bereid. De normale Balinese koffie word op heet vuur gemaakt, de koffie bonen zijn eerst nog licht van kleur, ze worden zo'n 45 min lang omgeroert op heet vuur door een in dit geval oudere dame, doordat ze uiteindelijk bruin/zwart zijn krijgen de koffie bonen hun smaak & geur.

Maar dan is er ook nog een ander soort koffie, shit koffie. Lekker shit. Er is een katje, met een hele gevoelige neus, dit katje reukt aan de koffie bonen en eet vervolgens alleen de beste boontjes op. Deze boontjes blijven in haar buik zitten voor een aantal dagen, vervolgens poept ze ze uit. Word haar poep, wat er niet als poep uit ziet, 5 x gewassen met stomend heet water en word vervolgens ook gebakken op heet vuur. Na dit hele proces heb je: Luwak coffee. De duurste koffie in de hele wereld. Het is zo duur omdat het proces van maken veel langer duurt. Ik heb de koffie geproeft, voor deze moest je uiterraad betalen maar het was het waard. Lekkere koffie, goeie volle sterkte en een hele lekkere smaak. Na bijna 8 maand tijd had ik eindelijk weer eens goeie zwarte koffie! We kregen ook de kans om alle andere soorten koffie en thee te proeven zoals: mocha coffee, vanille coffee, ginger tea, lemon tea, sweet patatoe coffee en nog heel veel meer.  De een lekkerder dan de ander. Gek genoeg smaakte de zoete aardappel koffie totaal niet naar aardappel, erg leuk en lekker om te proberen. Alle koffies die we dus hebben geprobeert zijn daar vers gemaakt, we konden uit kijken over de koffieboon velden. Erg leuk! En toch ook leuk dat ik nu poep heb gedronken, toch weer een hele smaak ervaring rijker, niet?

Na de leuke koffie tour reden we de bergen in om te lunchen met een mooi uitzicht. Het uitzicht was goed, de temeratuur buiten was koud & de lunch was niet te eten. Het was een buffet, de temperatuur van het buffet was het zelfde als de tenperatuur buiten: koud. Totaal niet mijn geld waard, maar wel weer een view rijker. Het uitzicht was een vulkaan die nog steeds actief was, de laatste keer dat die is uitgebarsten is nu zo'n 17 jaar geleden daarbij zijn er geen doden gevallen, gelukkig maar!

Na de slechte lunch reden we naar the beautiful scenic rice terraces of Ubud. Wauw wauw wauw. Daar gingen onze rijsthartjes wel wat sneller van kloppen, zoveel mooie groene natuur om ons heen. De weg naar de top was lekker glad, dus met half vallen, evenwicht bewaren en weer door gaan haalde we de top, maakte wat foto's en klommen ons de zelfde glade weg weer terug naar beneden. Eindstand: kleren nog schoon, Allstars die al van wit naar grijs zijn gegaan zijn ondertussen zwart en een hele mooie ervaring rijker. Heel rustgevend die rijstvelden. De rijstvelden zijn gratis, maar de mensen die daar wonen vragen wel om een donatie. Ze zijn echter erg hebberig, genoeg is genoeg mensen.

Na een lekkere volle dag gehad te hebben reden we terug naar het hotel, frisde ons op en gingen uiteten. Elke avond uiteten kan je je hier opzich wel veroorloven. Ik had deze avond een gedeelt voorgerecht met Eef, een hoofd gerecht & een verse jus dit koste mij zo'n €9,80 euro. Zelf koken zit er hier in Bali ook niet echt in, ik heb nog geen normale supermarkt gezien. Alleen kleintjes waar ze chips, drinken, ijsjes en sigaretten verkopen. En daarbij in alle hotels heb ik geen keuken waar ik zelf in kan koken. Nog een paar nachtjes...... Dan kan ik lekker mijn eigen kip tandori maken! YES ZIN IN.

Na het avondeten gingen we terug naar het hotel en childe in onze kamer en was het om 11 uur tijd om te stoppen met bloggen en lekker te gaan slapen want de volgende dag zal de wekker erg vroeg gaan.

13/04/2016:
Wanderlands Bali day six
Om 6 uur ging de wekker. Om 7 uur moesten we klaar staan want dan zou de bus komen. De bus was alleen te laat dus uiteindelijk zaten we iets voor half 8 in de bus richting de harbour waar we de boot zouden pakken naar Gili Trawangen (Gili T). We zaten lekker boven op de boot te genieten van de zon, todat het een beetje begon te stormen. Leuk dat tropische klimaat, dat kan zo omslaan. We rende met z'n alle weer naar binnen toe en zochten een plekje tussen alle andere mensen.

Rond 12 uur checkte we in, in ons hotel Gili T resort. Goed zwembad, lekkere lig bedjes, iets minder goede kamer: het licht flikkerde, het douche putje stonk, de wc spoelde soms niet door. Maarja hé, 9/10 zijn we toch niet op de kamer. We lagen gezellig met z'n alle aan het zwembad, alle zwembaden in Bali zijn warm. Wat best gek is, want je gaat er in voor verkoeling. Ondanks dat het lauw/warm water is, is het nog steeds verkoelend.

Om 16:30 uur was het de bedoeling om een fiets tocht te maken rondom het eiland, het regende alleen nogal hard. Niet een heel verstandig idee dan aangezien we ook de sunset wouden bekijken. We hadden daarom nog wat meer vrije tijd, NOG meer vrije tijd... Eef en ik deden een dutje en gingen vervolgens met wat meiden uit de groep eten bij een super lekker en leuk restaurantje. En 10 dikke vette punten voor de bediening & de keuken, het eten kwam tegelijk!!!! Dat is voor het eerst, veel gezelliger tegelijk beginnen met eten.

We aten wat, gingen terug naar het hotel, dronken wat pre-drinks en gingen vervolgens naar de Jungle bar tegenover ons hotel. Leuke bar met goed geprijsde drankjes, we kregen gratis shots van de eigennaar aangezien Liam hem kent en speelde bierpong & flipcup. We bezochten nog wat andere verschillende bars maar Eef en ik maakte het niet laat, die hitte hier brengt me niet echt in de beste feest stemming.

14/04/2016:
Wanderlands day seven:
Rond 10 uur liepen we naar onze privé boot toe, vandaag zouden we gaan snorkelen. 3 verschillende spots: frak schip, schildpadden & een plek met heel veel visjes. De schildpad die we zagen was echt MEGA. Het duurde even voordat we er eindelijk één zagen, we hadden de moed eigenlijk al opgegeven maar toen zagen we er 1. YES gelukt! Na de eerste 2 stops gingen we lunchen op Gili Air, na de lunch liep ik een rondje over het eiland. Gili Air is meer voor families, het is nog rustiger dan dat Gili T is.

Na 2 uurtjes op Gili Air te hebben gechilled gingen we naar de laatste spot. We voerde de visjes en zwommen tussen ze door alsof we 1 van hun waren. Vervolgens vaarde we in 20 minutjes terug naar Gili T. Eenmaal in Gili T ging ik opzoek naar mijn hostel voor morgen, ik hoorde van Nils dat er mogelijk kans is op bedbugs & daar zit ik natuurlijk niet op te wachten. Ik kon het hostel alleen niet vinden en aangezien ik m'n Nederlandse sim er in heb kan ik niet meer even makkelijke google mapsen. Gelukkig kan Liam dat wel en vonden we uiteindelijk samen mijn hostel, het ziet er allemaal goed en netjes uit & de ze vertelde me dat het waar is dat ze eens in de zoveel maand last hebben van bedbugs maar dat alles nu goed en schoon is. Fingers crossed dan maar!!!

Ik ging terug naar Gili T resort voor een snelle douche en vervolgens gingen we fietsen. Sommige van de meisjes haakte of omdat ze of niet kunnen fietsen of om ze zich niet zo lekker voelde. De Dutchies gingen voorop & we vonden uiteindelijk samen met Sarah de schommels in het water als eerste. Onze tourguide lag verachter op samen met nog 2 andere. Ja het zijn schommels in het water, maar niemand had mij & Eef verteld dat het heel diep is voordat je bij de schommel bent. Blonde sukkels hadden dus geen bikini aan, thanks voor de informatie Liam! "Spreekt toch voor zich" nee niet voor ons. Eef had een lang shirt aan dus die kon haar shortje uit doen en op die manier het water in. Ik had dit niet dus sloeg even over. We dronken wat en bekeken de niet al te beste sunset. De dagen in Bali beginnen net een strak blauwe lucht maar aan het einde van de dag is het vooral erg bewolkt helaas.

Vervolgens fietste we terug naar het hotel, auw.... Pijnlijke hobbel wegen met geen licht. Heel handig. Met onze uitstekende fietservaring kwamen we uiteindelijk zonder kleerscheuren terug bij de fietsen rental, liep terug naar ons hotel en gingen douchen.

We wachten op de rest van de groep en gingen uiteten, schuin tegen over ons hotel. Ik nam Rendeng, Raf maakt dit ook wel eens thuis. Ik wou graag weten hoe het hier smaakt aangezien het een Indo recept is. Enne... Raf maakt het beter. Na het eten gingen we naar een bar om wat te drinken en verrek! Niet alleen de Nederlandse vlag hing aan de muur, maar ook de Friese vlag! Is dat nou even leuk. Ook hing er een bord met: bitterballen, broodje kroket, kaaschauflé en vlammetjes. Ik heb nog niet gecheckt of dit echt zo is. Mijn kroketten trek is dankzij de vader van Blake al een klein beetje gestilt tot aan NL. Dus mocht de bar het niet hebben, dan kan ik rustig nog even 2 weekjes wachten.

Eef en ik haakte al af bij bar nummer 1. De rest vervolgde hun avond in de jungle bar.

16/04/2016:
Wanderlands tour day 8
Deze dag word gezien als de laatste dag van de tour, jaja my ass. We doen helemaal niets meer. Ik ben blij dat ik de tour heb gedaan aangezien ik hierdoor eindelijk een beetje actie heb ondernomen en dingen heb gezien. Maar of het mijn geld waard was? Absoluut niet. Als het nou rond de $500 was geweest was het oké geweest maar $745 voor wat je krijgt? Nope, niet mee eens. Vooral omdat alles hier zo goedkoop is en je in ozzy dollars betaald. Maarja ik was toch al arm, die laatste 2 weken maken dan ook niet meer uit. Ik ga thuis wel langs de deuren met een potje: help deze arme wereldreiziger aan geld.

Eef ging al vroeg weg, zij pakte de boot om 9 AM terug naar Bali. Het was ineerste instantie de bedoeling dat ik ook weer naar Bali zou gaan, maar ik heb me bedacht. Eef gaat morgen toch allemaal dingen doen met haar ouders en ik heb nog zoveel dagen te gaan in Bali dat ik beter hier kan blijven, heb er niets aan om er nu al heen te gaan.

Ik checkte om 11 am in, in mijn nieuwe hostel. Best oké dus dat hostel, heb mijn kamer genoten nog niet ontmoet. Je zit maar met zijn 3e op een kamer, ergens is dit een nadeel. Want als je met 10 mensen op de kamer zit, is er altijd wel 1 iemand met wie je een klik hebt. Maarja I'll see.

Nadat ik was ingecheckt liep ik wat rond, pffff wat een hitte. Na een uurtje te hebben rond gelopen ben ik terug gegaan naar m'n hostel om mn bikini aan te trekken. Langs het strand zijn heel veel ligbedjes, deze kan je huren. Soms als je wat besteld zijn ze gratis, de gene die ik uitzocht natuurlijk weer niet. Maarja, ik had geen zin meer om verder te zoeken. En deze zag er leuk uit, heb namelijk een parasol van riet boven m'n hoofd. Ik betaal 500000 ruphia voor mijn stoel, dit is zo'n 3/4 euro. Dat kan er nog nét vanaf.

Nu ga ik proberen m'n boek eens uit te lezen na 4 maanden & genieten van mijn uitzicht & uiterraad van mijn geleende ligstoel ;)

1. Mams:
    15 april 2016
    Zo dat was weer een heel verhaal, wel beetje jammer dat de tour tegen is gevallen maar ach je hebt ook wel weer leuke dingen gedaan.
    Hoop dat je nog 2 leuke weken hebt daar en dan sta je weer met beide beentjes op Hollandse bodem.
    Die 8 maanden zijn toch wel snel gegaan hoor.
    Hier regent het nu beetje jammer gisteren was het mooi weer maar ja vandaag vrij en had ook gehoopt op een beetje zon.
    Nauw loop maar even naar mijn telefoon want we waren ook aan het app met elkaar maar moest even je blog lezen.
    Geniet nog even van je ligbedje en mooie uitzicht.

Liefs Mams xxx
  2. Rynate:
    15 april 2016
    Echt jammer dat tour tegen is gevallen, maar toch dingen gezien en beleefd... De warmte is best wennen zo te lezen.
    Geniet nog lekker van de warmte en de zon voor je het weet ben je weer in NL en dan weet je het nooit met het weer...
    Tot snel weer. .. xx